Stöd och matchning: Ibility lever på gamla meriter

Leverantören inom stöd och matchning Ibility har en ganska kaxig marknadsföring där de hänger ut konkurrenter på ett ganska tvivelaktigt sätt gällande Arbetsförmedligens rating av leverantörer.

Stöd och matchning Ibility lever på gamla meriter

Det som Ibility inte berättar är att betygen bygger på gamla meriter, i detta fall hur det gick mellan december 2014-augusti 2015 och mycket har runnit under broarna efter det.

Bland annat beskriver en deltagare detta om sin tid hos Ibility.

Mina första dagar hos dem har minst sagt varit bisarra. Första dagen (eftermiddag) kom jag till dessa stora, tomma lokaler med utsikt över slussen för att i en kvart få höra om tjejen som kombinerade ihop sina talanger till ett nytt yrke. That’s it. Sen fick vi en tid för individuellt samtal dagen efter (kl 15.30)och skickades hem. Dagen efter slussades vi in i en ny stor tom lokal och fick papper att fylla i. Tog en dryg halvtimma. Sen ett individuellt samtal, fast inte med den som ska bli min coach. Pappret ville de inte ha – det var mest för min egen skull?? Sen hem igen med informationen att vi ska träffas 13 – ca 17 varje dag nästa vecka. Fasa – jag har två barn som ska hämtas. Den lilla ska hämtas på dagis ca 16.00. ”Vi kan inte ta hänsyn till dagishämtningar” blev deras kommentar när jag uttryckte min oro. Klart att jag som arbetslös ska vara tillgänglig under normala arbetstider.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *